top of page

گزارش جدید حاکی از کاهش قیمت مسکن در سال آینده است


🔹 سراسر - گزارش جدیدی پیش بینی می کند قیمت مسکن در سراسر کانادا در سال ۲۰۲۱ کاهش یابد، زیرا رشد آمار بیکاری و درآمد کمتر به دلیل همه گیری کووید ۱۹ باعث می شود خریداران از بازار روی گردان شوند.

به گزارش سی بی سی، موسسه موودی آنالیتیکس Moody's Analytics می گوید متوسط ​​قیمت یک خانه (هاوس) در کانادا در سال آینده ۶.۷ درصد کاهش خواهد یافت.



در حالی که اقدامات محرک ، تعویق وام های مسکن و نرخ پایین بهره موجب رونق بازار املاک و مستغلات کشور شده است ، اما به گفته نویسنده این تحقیق ، این کاهش اجتناب ناپذیر است.

این گزارش می افزاید: توان خرید مسکن در ونکوور و تورنتو هنوز مسئله مهمی است ، اما بیماری همه گیر و شرایط اقتصادی متاثر از آن در کوتاه مدت اولویت بیشتری را نسبت به خرید مسکن نزد برخی خریداران خواهد داشت.

این گزارش همچنین می گوید ، اختلال در مهاجرت به کانادا، تقاضا برای واحدهای اجاره ای را کاهش می دهد.

موسسه وام و مسکن کانادا CMHC روز دوشنبه پیش اعلام کرد که انتظار می رود با افزایش بدهی های شخصی، تحت تأثیر بیماری همه گیرکرونا و آسیب پذیری اقتصاد ، ساخت و سازهای جدید و فروش مسکن کاهش یابد.



گزارش مودی مبین آن است که شیوع بیماری، تقاضا برای املاک بیرون از هسته مرکزی شهرهای بزرگ را که امکان بیشتری برای کار از خانه را فراهم می کند ، افزایش داده است. چنین املاکی که مقرون به صرفه تر هستند از این موقعیت بهره مند می شوند.

اما مودی پیش بینی می کند قیمت مسکن در اوایل سال ۲۰۲۲ با بهبود قابل توجهی آغاز شود.


bottom of page