top of page

مدل سازی کووید ۱۹ در صورت عدم رعایت موید ارقام وحشتناکی است


🔹 سراسر - مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا دکتر ترزا تام امروز جمعه با صراحت هشدار داد که امکان دارد این کشور تا پایان سال با تعداد روزانه بیست هزار تا شصت هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ مواجه شود.

او در در یک کنفرانس مطبوعاتی، یک دیاگرام به روز شده برای اپیدمیولوژی و مدل سازی را منتشر کرد که نشان می دهد که اگر کانادایی ها تماس با افراد خارج از خانه را محدود نکنند تعداد بیماران ممکن است تا حتی به ۶۰ هزار بیمار در روز هم برسد.



پیش بینی های کوتاه مدت ، که به گفته تام همچنان دقیق است ، نشان می دهد که تا پایان نوامبر تعداد بیماران شناسایی شده در کانادا بین ۳۶۶،۵۰۰ تا ۳۷۸،۶۰۰ نفر و تعداد درگذشتگان ناشی از بیماری بین ۱۱،۸۷۰ تا ۱۲،۱۲۰ خواهد بود.

داده های پیش بینی بلند مدت ، که نشان می دهد چگونه اپیدمی می تواند طی دو ماه آینده تکامل یابد ، نشان می دهد که برای کاهش سرعت گسترش کووید ۱۹ در کانادا ، به یک واکنش قوی تر نیاز است: "تلاش مشترک مردم و مقامات بهداشت عمومی ".

علاوه بر درخواست برای محدود کردن تعداد افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنند، تام از مقامات بهداشت عمومی در سراسر کشور خواست تا با ایجاد محدودیتهای زمانی و و اقدامات کنترلی مسیر را برای کاهش بیشتر تعداد افرادی که هر روز در تماس هستند ،هموار کنند.



مدل سازی به روز شده نشان می دهد که در بریتیش کلمبیا ، آلبرتا ، ساسکاچوان ، مانیتوبا ، انتاریو و کبک رشد سریع ویروس وجود دارد. در هر شش استان هفته گذشته بالاترین آمار روزانه ثبت شد. تام گفت ، درصد افرادی که آزمایش مثبت داشتند در سطح ملی به بالای ۶.۵٪ رسیده است ، این یک نشانه واضح برای افزایش انتقال است. هر مورد جدید به بیش از یک نفر منتقل می شود و اپیدمی را در یک "الگوی رشد" حفظ می کند.

در مراکز مراقبت طولانی مدت و بیمارستان ها شیوع بیماری در حال افزایش است. بزرگسالان بالای هشتاد سال اکنون بالاترین میزان بروز را در کشور دارند.

تا کنون، در کانادا در مجموع بیش از ۳۱۶ هزار بیمار شناسایی شده و بیش از ۱۱ هزار نفر درگذشته اند.


bottom of page