top of page

نگاهی به ضرورت استفاده از فروش آن لاین


🔹 سراسر- براساس گزارش بخش بازاریابی شرکت "اند تو اند" با استفاده از داده های مرکز آمار کانادا، مردم این کشور اکنون ده درصد از خریدهای خود را بصورت آنلاین انجام می دهند ، جهش بزرگی که به دلیل محدودیت های ایجاد شده در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ به ارمغان آمده است.



گزارشهای جدید نشان می دهد که کل فروش حضوری در خرده فروشیها ۱۷.۹ درصد کاهش یافته است چرا که کانادایی ها به طور فزاینده ای بین ماههای فوریه و می امسال به درون خانه ها پناه بردند و درها را به روی خود بستند.

از سوی دیگر در همین دوره زمانی فروش آن لاین ۹۹.۳ درصد افزایش داشته است.


"آمار کانادا" (Statistics Canada) می گوید فروش تجارت الکترونیکی در ماه می به رکورد ۳.۹ میلیارد دلار رسیده است ، ۲.۳ درصد افزایش نسبت به ماه آوریل و ۹۹.۳ درصد افزایش نسبت به فوریه.

فروش تجارت الکترونیکی نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر و نسبت به ماه می در سال ۲۰۱۹ بیش از یکصد و ده درصد افزایش یافته است.

دراین گزارش مشخص شده است که در تمامی ۱۱ زیرمجموعه خرده فروشی، آنها که تجارت الکترونیکی داشتند با افزایش فروش در آن بخش مواجه شده اند. این رکورد رشد در تجارت الکترونیکی زمانی رخ داده که فروش خرده فروشی ها با بالاترین میزان افت فروش مواجه بوده است. فروش خرده‌فروشی در آن ماه به ۳۳.۹ میلیارد دلار کاهش یافته است که نسبت به ماه فوریه در سال جاری ۲۹.۱ درصد و نسبت به سال قبل ۲۶.۴ درصد کاهش نشان میدهد. در همین حال ، تجارت الکترونیکی در ماه آوریل ۶۳.۸ درصد افزایش یافته است.



حدفاصل فوریه تا آوریل ، فقط در زیرمجموعه مواد غذایی و نوشیدنی شاهد افزایش فروش داخل فروشگاه بوده ایم که ۳.۳ درصد رشد نشان میدهد ، در حالی که فروش تجارت الکترونیکی ۱۰۷ درصد افزایش یافته است. فروش داخل فروشگاه ها برای کالاهای عمومی ، مصالح ساختمانی ؛ تجهیزات باغبانی و لوازم بهداشت و درمان شخصی کاهش یافته است.

در همین دوره زمانی سایر زیرمجموعه های خرده فروشی از جمله مبلمان و اثاثیه منزل، کالاهای ورزشی، سرگرمی، کتاب و موسیقی، لوازم جانبی و پوشاک نیزبا کاهش چشمگیر در فروش داخل فروشگاه ها روبرو شدند. اما در این زیرمجموعه ها ، فروش تجارت الکترونیکی افزایش یافته است.

این مرکز آماری خاطرنشان میکند که با بازگشایی فروشگاه ها ، نسبت فروش تجارت الکترونیکی در ماه می به ۱۰ درصد رسید. شایان ذکر اینکه این رقم درماه پیش از آن یعنی آوریل ۱۱.۴ درصد بوده است.


bottom of page