top of page

شیوع سالمونلا در کانادا


🔹 سراسر - آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) روز جمعه اعلام کرد که شیوع سالمونلا منجر به بیماری ۵۹ نفر در پنج استان کانادا شده است. شیوع اخیر سالمونلا مرتبط با ایالات متحده آمریکا عنوان شده است ولی منبع شیوع این بیماری هنوز مشخص نیست.



این آژانس می گوید که بیشتر موارد در بریتیش کلمبیا و آلبرتا گزارش شده است که به ترتیب ۲۳ و ۳۱ مورد هستند. سه مورد در مانیتوبا، یک مورد در انتاریو و یک مورد در جزیره پرنس ادوارد تاکنون مورد تایید بوده است.

همه بيماران از اواسط ژوئن تا اواسط جولای بيمار شده اند. شش مورد از بیماران به دلیل علايم شديد سالمونلا شامل تب ، اسهال ، گرفتگي شكم ، تهوع و استفراغ بستری شده اند ولی هیچ مرگی گزارش نشده است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا می گوید، ایالات متحده ه شیوع سالمونلا را با "شناسه ژنتیکی مشابه" گزارش کرده است.

در اعلامیه ای که روز سه شنبه صادر شد ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفت که ۱۲۵ بیماری سالمونلا در ۱۵ ایالت گزارش شده است.



آژانس بهداشت عمومی کانادا از مردم می خواهد به خصوص پس از دست زدن به گوشت خام و فرآورده های تازه ، مرتباً دست خود را بشویند و مواد غذایی را در دمای داخلی ایمن بپزند.

بیشتر افرادی که به سالمونلا آلوده میشوند ، طی یک هفته بدون درمان خاصی ، بهبودی می یابند. با این حال ، کودکان زیر پنج سال ، بزرگسالان بالای ۶۵ سال و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف است بیشتر از دیگران در معرض خطر بیماری شدید قرار دارند.

عفونت سالمونلا همچنین می تواند از روده ، جایی که باکتری به طور معمول در آن وجود دارد ، به جریان خون و سایر قسمت های بدن گسترش یابد.


bottom of page