top of page

گزارشی از موج دوم بیماری در کانادا


🔹 سراسر - مقامات بهداشتی عمومی از مردم کانادایی درخواست کردند که برای مراسم روز شکرگزاری بسیار هوشیارانه عمل کنند. این درخواست در پی آن مطرح میشود که مدل سازی جدید بیماری کووید۱۹ نشان می دهد نرخ رشد بیماری در سراسر این کشور رو به فزونی است.

امروز جمعه ترزا تام ، رئیس بهداشت عمومی طی یک کنفرانس خبری در اتاوا با اعلام ثبت۲۴۰۰ مورد جدید بیماری در کانادا در روز پنجشنبه، گفت که این بالاترین افزایش یک روزه در موارد گزارش شده از زمان آغاز این بیماری همه گیر است. وی تاکید کرد که کانادایی ها تماس خود را محدود کرده و فرصت های انتشار ویروس را از بین ببرند.

وی افزود: "اکنون اقدامات فردی کانادایی ها برای معکوس کردن این روند مورد نیاز است."

ترودو نیز به کانادایی ها یادآوری کرد که با استفاده از ماسک ، ماندن در خانه، امتناع از سفرهای غیر ضروری و بارگیری اپلیکیشن هشدار کووید۱۹ به کاهش انتقال کمک کنند. او به مردم هشدار داد : "ما در یک نقطه اوج قرار گرفته ایم. نه تنها موج دوم در جریان است ، بلکه دیروز بالاترین موارد ثبت شده روزانه را داشته ایم - بسیار بالاتر از آنچه در بهار امسال دیدیم."



تام پیش بینی هایی را منتشر کرد که نشان می داد تعداد پرونده های بیماری در کشور ممکن است تا ۱۷ اکتبر به ۱۹۷۸۳۰ صعود کند و رقم مرگ و میر را تا به ۹۸۰۰ نفر برساند.

تام گفت که تعداد بستری در بیمارستان نسبت به موج اول بسیار کمتر است ، علت این امر کاهش متوسط ​​سن افراد مبتلا به بیماری است. وی هشدار داد که بستری شدن در بیمارستان "یک شاخص دیرهنگام" از شدت بیماری همه گیر است. او در عین حال افزود: "ما هم اکنون شاهد افزایش بستری شدن در برخی مناطق هستیم و تعداد کل موارد بیمارستانی در حال افزایش دو برابری است. تعداد کل بستری ها از زمان آخرین به روز رسانی که ۳۸۰ مورد بود اکنون بر اساس آمار روز گذشته به ۸۲۰ مورد رسیده است."



مقامات بهداشت عمومی می گویند اگر کانادایی ها میزان تماس فعلی خود را حفظ کنند ، ممکن است اپیدمی مجدداً افزایش یابد - اما اگر آنها تماس های خود را ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش دهند ، انتظار می رود که اپیدمی در بیشتر مناطق تحت کنترل باشد.


انتاریو روز جمعه از ابتلای ۹۳۹ مورد جدید کووید۱۹ در آن استان خبر داد که بالاترین تعداد افزایش روزانه در آن استان است.

استان انتاریو به مدت ۲۸ روز سالن های ورزشی ، سینما ، کازینوها و پذیرایی داخل رستورانها را تعطیل کرده است.

تعداد مناطق به اصطلاح "قرمز" در کبک در حال افزایش است و امروز پس از گزارش ۱۰۱۰ مورد جدید کووید۱۹ و ۲۲ مورد مرگ در نظر است اقدامات سختگیرانه ای اعمال شود.

در بریتیش کلمبیا ، اکنون مجموع تعداد موارد مبتلا از ده هزار نفر فراتر رفته است ، اما رئیس بهداشت عمومی استان ، بانی هنری ، اظهار امیدواری کرده که منحنی ها دوباره شروع به مسطح شدن می کنند.


bottom of page