top of page

ثبت رکورد جدید در بریتیش کلمبیا، ۱۳۹ بیمار جدید


🔹 سراسر - دکتر بانی هنری مدیر بهداشت استان امروز از شناسایی ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ظرف شبانه روز گذشته خبر داد. آمار جدید تعداد موارد فعال بیماری را به بالاترین حد از زمان شیوع یعنی به عدد ۱۴۱۲ رساند و مجموع موارد شناسایی شده را به ۶۸۳۰ نفر ارتقا داد.

تعداد بیماران بستری در بیمارستان نیز با افزایش چشمگیری به ۴۲ نفر افزایش یافته است که ۱۴ نفر از آنان در بخش مراقبت های ویژه هستند. خوشبختانه در شبانه روز گذشته مرگ جدیدی رخ نداده و آمار درگذشتگان کماکان ۲۱۳ است.

روز پنجشنبه بازگشت تدریجی بسیاری از کودکان بریتیش کلمبیا به مدرسه بود و هنری به خانواده هایی که ممکن است احساس اضطراب داشته باشند اطمینان خاطر داد و گفت که مدارس بریتیش کلمبیا همانگونه که در زمان همه گیری سرخک و مننژیت موفق بودند از عهده این بیماری نیز برخواهند آمد.



دکتر بانی هنری اطمینان داد که در صورت مشاهده بیماری در یک مدرسه همه افراد ذیربط از آن مطلع شوند.

او گفت ممکن است متاثر از بیماری، برخی از گروه های یادگیری به خانه فرستاده شوند و برخی مدارس ممکن است تعطیل شوند ، اما او انتظار ندارد که سیستم آموزشی تعطیل شود.

وی گفت: "بیایید انتخاب های درستی داشته باشیم كه به پایین نگه داشتن آمار بیماری كمك می كند و به ما اجازه می دهد كه فعالیت های مهم اجتماعی و اقتصادی را پی گیریم."


وزیر بهداشت ، آدریان دیکس نیز با تاکید بر این توصیه ها گفت، در حالی که همه از محدودیت های مربوط به شیوع بیماری کووید ۱۹ خسته شده اند ولی چاره ای نیست جر آنکه اجتماعات بزرگ متوقف شوند.

دکتر هنری از عوارض جدیدی سخن گفت و افزود: افراد جوان که تعداد بیماری در آنها افزایش یافته بیشتر علائم خفیفی دارند، اما بعداً اثراتی بر روی قلب ، رگ های خونی و ریه ها مشاهده شده ، به علاوه احساس خستگی مفرط که می تواند برای چندین ماه ادامه داشته باشد. وی گفت ، این برای برخی که در ماه مارس بیمار شدند و هنوز نتوانسته اند به فعالیت عادی خود برگردند "بسیار چالش برانگیز" بوده است.

پزشکان نمی توانند بگویند که آیا این اثرات دوام دارند یا به تدریج بهبود می یابند.


bottom of page