top of page

بیانیه ویژه کیفیت هوا برای دوشنبه ۱۴ سپتامبر


🔹 سراسر - مترو ونکوور در نواحی شمال غربی، شمال شرقی، جنوب غربی و جنوب شرقی با آلودگی هوا و کاهش دید مواجه خواهد بود. کیفیت نامناسب هوا از دود ناشی از آتش سوزی در واشنگتن و اورگان و ورود ریزگردها متاثر خواهد بود. ریزگردها از روز هشتم سپتامبر آب و هوای مترو ونکوور را تحت تاثیر قرار داده اند.



پیش بینی میشود بهبود جزئی در کیفیت هوای امروز حاصل شود، اما آلودگی احتمالاً تا اواخر هفته باقی خواهد ماند. هر چند غلظت دود موضعی با تغییر باد و دما و تغییر رفتار آتش سوزی ممکن است در منطقه متفاوت باشد.

غلظت دود ممکن است با تغییر باد ، دما و تغییر رفتار آتش سوزیها متفاوت باشد. ریزگردها به دلیل کوچکی ( با قطر ۲.۵ میکرومتر یا کمتر ) می توانند به راحتی به داخل خانه ها نفوذ کنند.

افراد مبتلا به بیماریهای مزمن زمینه ای، عفونتهای حاد یا مبتلایان به کووید ۱۹بهتراست فعالیت بدنی در فضای باز را تا بهبودی هوا به تعویق بیندازند ، به خصوص اگر احساس ناراحتی در هنگام تنفس داشته باشند. قرار گرفتن در معرض ریزگردها در افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند بیماری ریوی ، بیماری قلبی ، بیماری انسداد مزمن ریوی، آسم، دیابت و عفونت های تنفسی و نیز زنان باردار، نوزادان، کودکان و افراد مسن تاثیر بیشتری خواهد داشت.


از آنجایی که در دمای گرم تابستانی هستیم ، قرار گرفتن در مکان خنک و نوشیدن آب مهم است. فضاهای داخلی را میتوانید با فیلتر تصفیه کننده هوا و بهبود بخشید. در عین حال باید دستورالعملهای فاصله فیزیکی برای کووید ۱۹ رعایت شود. اگر علائمی مانند ناراحتی قفسه سینه ، تنگی نفس ، سرفه یا خس خس سینه را تجربه کردید ، سریعا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید و در موارد اضطراری با ۹۱۱ تماس بگیرید.

bottom of page