top of page

به روز رسانی اخبار ویروس کرونا در ایران

Updated: Feb 24, 2020


🔻 آمار مبتلایان و در گذشتگان

اگر چه از روز قبل وزارت بهداشت ایران پایگاه خبر رسانی در این وزارتخانه تشکیل داده و از خبرنگاران برای حضور در این پایگاه دعوت کرده ولی کماکان خبرهای ضد و نقیض از سوی مسوولان دولتی صادر میشود.

بر پایه آخرین اطلاع رسانی وزارت بهداشت می گوید آمار جانباختگان ویروس کرونا به ۱۲ نفر رسیده و شمار مبتلایان هم از ۶۰ نفر فراتر رفته است. اما نماینده قم در مجلس معتقد است ویروس کرونا تنها در قم ۵۰ نفر را از پای درآورده است. او میگوید اسامی چهل نفر از درگذشتگان را به وزارت بهداشت تحویل داده است. هر چند معاون وزیر بهداشت مرگ درگذشتگان این لیست را به سایر بیماری ها ارجاع میدهد. شهردار قم هم از آمار بالای مرگ و میر در قم خبر داده در حالی که آمار وی به سرعت توسط استاندار قم تکذیب شده است.

🔻گسترش جغرافیای انتقال بیماری از ایران

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) میگوید که یک نفر در "همدان" بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است. رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در این شهر خبر میدهد.

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده که اولین فرد مبتلا به ویروس در این کشور فردی است که از قم به هرات برگشته است.

عراق از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در شهر نجف خبر داد. فرد مبتلا به کرونا در عراق 'یک طلبه ایرانی است' که از قم سفر کرده است.

عمان هم از وجود ویروس کرونا در این کشور به واسطه دو زن که به تازگی به ایران سفر کرده بودند خبر داد.

دو مورد جدید ابتلا در بریتیش کلمبیای کانادا نیز با ایران ارتباط پیدا میکند. یکی به تازگی از ایران بازگشته و دیگری از نزدیکان اوست.

پیشتر اعلام شده بود که مسافرانی از ایران به لبنان، امارات متحده عربی و بحرین مبتلا به بیماری و حامل ویروس بوده اند.

🔻 قطع ارتباطات مرزی و مسافرتی

پس از محدود شدن یا قطع ارتباط کامل مرزی افغانستان، عراق، پاکستان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، کویت و ترکیه در روزهای قبل، تاجیکستان هم پروازهای تهران به دوشنبه را لغو کرد.

خطوط هوایی ترکیه نیزاعلام کرده است که تا اعلام بعدی هیچ پروازی به شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز انجام نخواهد شد. پروازهای تهران هم به دو پرواز در روز کاهش پیدا می‌کند.

همچنین عمان اعلام کرد کلیه پروازها به ایران را قطع میکند.

قطر ایرویز نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی مسافرانی که از ایران و کره‌ی جنوبی به قطر سفر می‌کنند را به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهد کرد.


بر پایه آخرین اطلاع رسانی وزارت بهداشت می گوید آمار جانباختگان ویروس کرونا به ۱۲ نفر رسیده و شمار مبتلایان هم از ۶۰ نفر فراتر رفته است.

bottom of page